Jak można ułatwić sobie zarządzanie salonem fryzjerskim?
Praca fryzjera nie jest łatwa. Profesjonalne obsługiwanie klientów wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Do tego dochodzą jeszcze liczne formalności, z którymi muszą sobie radzić pracownicy. Planowanie zakupów, umawianie na wizyty, kontrolowanie przychodów i dbanie o promocję firmy to dopiero początek. Dlatego sprawne zarządzanie salonem wymaga ogromnych nakładów czasu. Przedstawiamy 5 wskazówek, które sprawią, że stanie się ono łatwiejsze.
1. Starannie dobieraj kadrę
Dobry zespół to skarb. Dlatego w salonie fryzjerskim warto zatrudniać pracowników, którzy są godni zaufania. Dzięki nim zarządzanie salonem stanie się o wiele łatwiejsze. Przede wszystkim klienci będą zadowoleni z profesjonalnych usług i miłej obsługi. Ponadto właściciel nie będzie musiał stale obawiać się o uczciwość swoich pracowników, a dodatkowo będzie mógł powierzyć im zarządzanie wizytami lub planowanie zamówień. Co więcej, dzięki zaufanym pracownikom, salon fryzjerski będzie dobrze prosperował nawet w czasie urlopu właściciela.
2. Dbaj o stałych klientów
Wbrew pozorom największym potencjałem firmy nie są jej nowi klienci, tylko stali usługobiorcy. To oni, regularnie korzystając z usług salonu fryzjerskiego, zapewniają mu pewny dochód. Dlatego tak ważne jest dbanie o ich potrzeby. Dobrym pomysłem na utrzymanie klientów może być wprowadzenie programu lojalnościowego lub specjalnych rabatów. Warto także pamiętać o stałej komunikacji ze swoimi usługobiorcami. W podtrzymaniu pozytywnych relacji świetnie sprawdzają się kampanie SMS i email marketingowe, w których klienci otrzymują informacje o aktualnej ofercie lub obowiązujących promocjach.
3. Korzystaj z nowoczesnego oprogramowania
Profesjonalne platformy do zarządzania salonem fryzjerskim pozwalają znacznie skrócić czas potrzebny na dopełnianie formalności (m.in. rozliczenie pracowników czy sprawdzenie stanów magazynowych). Jednym z najpopularniejszych rozwiązań tego typu jest Versum, z którego korzysta już 21 000 firm. Software pozwala zarządzać salonem z poziomu komputera, tabletu lub smartfonu, który ma połączenie z Internetem. Do jego funkcjonalności należą m.in. rozbudowany terminarz, możliwość wysyłania SMS-ów i maili marketingowych oraz generowanie raportów, pozwalających łatwo rozliczyć pracowników czy przewidzieć ruch w kolejnym miesiącu.
4. Nie oszczędzaj na jakości
Dobre produkty i wysokiej klasy sprzęt są gwarancją zadowolenia klientów. Dlatego zawsze stosuj w swoim salonie kosmetyki renomowanych marek. One nie tylko sprawią, że efekty pracy fryzjerów będą zadowalające, ale także zbudują pozytywny wizerunek salonu w oczach usługobiorców. Co więcej, sprzedaż profesjonalnych preparatów do domowej pielęgnacji to także kolejne źródło zarobku dla firmy.
5. Staraj się mieć nad wszystkim kontrolę
Nie bez powodu staropolskie przysłowie mówi, że „Pańskie oko konia tuczy”. Nawet najlepiej działający salon fryzjerski potrzebuje stałego nadzoru. Ważne, aby menadżer nie tylko trzymał pieczę nad rozwojem i przychodami salonu, ale także umiał docenić swój zespół. Warto pamiętać o tym, że pracownicy, których praca zostaje doceniona, pracują chętniej i wydajniej.
Sprawdź nas na versum.pl !
Zobacz również
Komentarze (0)
VJednym z najważniejszych kroków na drodze do odzyskania kontroli nad własnym życiem jest podjęcie decyzji o leczeniu uzależnień. W Polsce istnieje wiele placówek, które oferują profesjonalną pomoc osobom zmagającym się z nałogami. Wiele osób nie wie jednak...
VW dzisiejszym cyfrowym świecie, technologia towarzyszy nam na każdym kroku. Zarówno dzieci, jak i dorośli coraz częściej korzystają z nowoczesnych urządzeń, które ułatwiają codzienne życie. Jednym z tak popularnych gadżetów jest smartwatch, który zyskuje na znaczeniu nie tylko...
Narkoman na głodzie - jak mu pomóc?
VNarkomania to problem, który dotyka wielu ludzi na całym świecie, a Polska nie jest wyjątkiem. Osoby zmagające się z uzależnieniem od narkotyków często stawiają czoło wielu trudnościom, które znacząco wpływają na ich życie oraz życie ich bliskich. Zrozumienie...
Zostaw komentarz